kerst 2019

Kerst 2019…..

Vandaag zou ik samen met jou  de kerst moeten vieren

Vandaag  weer zo n nadrukkelijke dag dat ik je zo moet missen

Missen zoals elke dag, alleen  met veel meer gemisgevoel

Missen  die mooie momenten ,de prachtige  liefde  tussen ons beide

Missen je lieve lach ,je reebruine oogjes en zelfs het gedraai aan je haren

Missen ,jij om me heen, samenzijn ,je vasthouden je warmte voelen, samen cadeautjes inpakken ,boom optuigen, kleine dingen  O zo groot

Missen kan soms zo verdomd pijnlijk zijn , voel me weer verscheurd, gebroken ,eenzaam  tussen alle mensen

Missen  tja en tegelijk  voel ik me ook  O  zo gezegend, jou te mogen hebben gekend in mijn leven, je uit al mijn liefde voor jou  te hebben bijgestaan in  het enne moeilijkste moment van het einde van jou leven  op 5 mei… en je uit dezelfde reden los te moeten laten met verscheurt hart

Missen  pijnlijk doch, hou ik je in ere  vol eerbied en respect je omhulsel verlaten  maar niet uit mijn hart en ziel   van waarin je zult voortbestaan tot het einde der dagen

brand een kaarsje ..fijne kerstdag in het hiernamaals bij allen die je zo hebt gemist               With all my love forever

Hartjes 1

Er zijn 6 reacties op dit bericht

Marjan vd Veen Eenzaam en alleen zonder mijn grote liefde Henk
afbeelding van Marjan vd Veen
Storm
Marjan vd Veen Eenzaam en alleen zonder mijn grote liefde Henk

Het valt niet mee hé! Al die feestdagen, mensen die druk zijn om het gezellig te maken voor hun gezin. Ik zie er zo tegenop, mijn eerste feestdagen zonder mijn man. Sinds zijn overlijden op 14 sepember jl is niets meer hetzelfde. Ik weet hoe jij je voelt, eigenlijk is alles ook zo dubbel he, je hebt zoveel verdriet en pijn maar je wilt ook  je geliefde eren. Maar het is allemaal zo moeilijk!

Heel veel sterkte en kracht gewenst!

Lieve groet Marjan

Loves 1
Marjan vd Veen schreef op Zondag 8 december 2019 07:44
Het valt niet mee hé! Al die feestdagen, mensen die druk zijn om het gezellig te maken voor hun gezin. Ik zie er zo tegenop, mijn eerste feestdagen zonder mijn man. Sinds zijn overlijden op 14 sepember jl is niets meer hetzelfde. Ik weet hoe jij je voelt, eigenlijk is alles ook zo dubbel he, je hebt zoveel verdriet en pijn maar je wilt ook  je geliefde eren. Maar het is allemaal zo moeilijk!

Lieve groet Marjan

Ik snap je zo goed ook ik ben sinds 5 maanden weduwe en heb beide kerstdagen mensen om me heen maar weet dat kerst nooit meer zal zijn wat het was samen met jou en kan jou alleen maar sterkte wensen

Groetjes

Beppie

Loves 0

Wens jou  veel sterkte toe  met al het leed wat n verlies brengt  en hoop dat je  ondanks dit  n heel klein beetje kerst in jezelf voelt  de gedachten hoe het was vasthoud  de warmte omarmt en dat misschien heel misschien  ondanks het hartverscheurende verdriet deze mooie momenten van toen  je die steun geven die je nu o zo nodig hebt   tesamen omringd met mensen die van je houden 

Loves 0

Ik heb mijn lief op 27 april verloren. Wij woonden samen op het platteland in Spanje. Manuel kreeg in januari te horen dat hij longkanker had met uitzaaiingen in zijn hersens. Het is heel snel gegaan en het was een zware tijd. Door zijn hersentumoren veranderde zijn gedrag heel erg. Ik heb continu het gevoel dat ik hem twee maal ben kwijtgeraakt. Eerst toen zijn geest het begaf en naderhand toen hij overleed..

Na zijn dood ging het huis waar wij in woonden naar zijn kinderen. Ik woon nu in een huis in een dorp met 700 inwoners. Omdat het zo'n kleine gemeenschap is zijn mensen erg sociaal. Ik ben daar dankbaar voor.

Maar het gemis van je maatje blijft. We zijn 20 jaar samen geweest en ik moet wennen aan het alleen leven. Deze eerste kerst kan ik gelukkig in Nederland bij mijn kinderen doorbrengen. 

Veel mensen snappen ook niet dat je verdriet hebt om iemand die agressief naar mij toe is geweest. Ik besef dat het door de ziekte kwam. Ik vermoed ook dat de kanker er al heel lang heeft gezeten.

Ik ga elke week naar het kerkhof en praat dan met Manuel de week nog even door. Dat geeft mij troost.

Verder probeer ik aktief te blijven. Ik zing in een koor en heb een hondje. Elke dag naar buiten en de mensen praten hier met me. Ik schuw het contact niet. 

Ik denk dat het gemis altijd zal blijven maar ik probeer een open oog en een open hart te hebben voor de positieve dingen in het leven. .

Ik wil graag iedereen een hoopvolle kerst en een goed nieuwjaar wensen.

Lieve groet

Marike

Loves 0

mijn vriendin verloor ik op 5mei 2017 na ruim 2jaar vechten tegen kanker  het gemis blijft  dat klopt  het plaatsje in je hart ook    ondanks deze mooie en ook moeilijke dagen  fijne kerstdagen 

Loves 0
Marjan vd Veen schreef op Zondag 8 december 2019 07:44

Lieve groet Marjan

Het gemis van n geliefde  doet zeer  heel veel   doordat je die persoon mist in het leven  in het gevoel en in het hart   verdriet neemt weer zn plaats  onmiskenbaar  aanwezig   alles zou je willen verruilen voor dat ene moment    maar je weet innerlijk dat het leven niet aan ons is vele vragen zonder antwoorden  gedachten hoe het was  en hoe het nooit meer zal zijn berustend dat je partner  al het moois heeft wat je deze wenst  ergens  daarboven tussen de sterren   liefde ..een mooi woordt.maar soms  o zo pijnlijk  als een tweezijdig zwaard   we kennen elkaar niet en delen toch zoveel gedachten en verdriet  heel erg veel sterte teruggewenst  van mens tot mens   

Loves 0